84th Summer Course 2019 (Portuguese as a Foreign Language)/84º Curso de Verão 2019 (Português como língua estrangeira)

01 julho 2019 09:00

84th Summer Course 2019 (Portuguese as a Foreign Language)
Three editions:
July 2018 – 1st to 26th- Monday to Friday, 9am to 1pm
August 2018 – 1st to 29th- - Monday to Friday, 9am to 1pm
September 2018 – 3rd to 30th- Monday to Friday, 8am to 12noon
Course registration is open until 15 days prior to the beginning of each course.

The ICLP has as its mission to promote Portuguese culture and language to those who do not speak Portuguese as a mother tongue. It has vast experience in the teaching of Portuguese as a Foreign Language (PFL) reaching as far back as 1934.
It organizes Summer Courses during the monts of July, August and September with na average of more than 750 students as well as a year-long courses divided in two semestres with approximately 500 students from all the continents, mainly from Asia and Europe.

Portugal, and more specifically Lisbon, is famous for its traditions and culture. Many times it is for these reasons that students choose to study Portuguese in Portugal. Knowing this, during the summer courses, ICLP also organizes cultural visits to museums and emblematic places of Lisbon and around the country in order to give students context and direct contact with Portuguese Culture, making each visit a time of pleasantness and learning.

Admission requirements
Minimum age required: 17; Mother tongue cannot be Portuguese / Must be able to read and write in a language of Latin alphabet.

Course Registration
Registration form>>
the registration can be delivered in person or sent by email, the following documents: Registration form; Copy of his identification document; 1 passport type photo; Payment confirmation. The payment can be done by bank transfer to the following account:

• Name: ADFLUL
• NIB : 0035 0824 0000 7647 2305 9
• IBAN : PT 50 0035 0824 0000 7647 2305 9
• BIC/SWIFT: CGDIPTPL
• Bank: Caixa Geral de Depósitos
• Bank address: Alameda da Universidade, 1649-004 Lisboa

Upon enrolment the student must pay at least 50% of the total amount of the tuition fee. Then, in the first week of classes the student shall pay the remaining tuition fee.
If a student no longer wishes to attend to a course, 50% of the enrollment tuition fee will be refunded as long as the request for cancelation is submitted in writing at least 15 days prior to the course beginning. After this, no refund will be available.
Enrolment must be done until 15 days prior to the beginning of the course.

Org.: Institute of Portuguese Language and Culture/ Instituto de Cultura e Língua POrtuguesa (ICLP)
Contacts: (00351) 217 816 150; iclp@letras.ulisboa.pt; website

84.º Curso de Verão 2019 (Português Língua Estrangeira)
Julho 2018 – de 1 a 26- segunda a sexta-feira, das 9h às 13h
Agosto 2018 – de 1 a 29- segunda a sexta-feira, das 9h às 13h
Setembro 2018 – de 3 a 30- segunda a sexta-feira, das 8h às 12h
O período de inscrições termina 15 dias antes do início de cada curso.

O ICLP tem como missão divulgar a cultura e a língua portuguesa junto de públicos que não têm o português como língua materna.
O Instituto organiza Cursos de Verão nos meses de julho, agosto e setembro (com uma frequência média de 750 alunos), bem como cursos anuais, divididos em dois semestres (com uma frequência média de 500 alunos), uns e outros frequentados por estudantes vindos de todos os continentes, em especial da Ásia e da Europa.

Portugal e Lisboa têm características e tradições mundialmente conhecidas e, muitas vezes, são estas que pesam na decisão de estudar português no nosso país. Sabendo isso, durante os cursos de verão, o ICLP também organiza visitas culturais a museus e locais emblemáticos de Lisboa e do país em geral para um contacto direto com a cultura portuguesa, fazendo de cada visita um momento de convívio e aprendizagem.

Destinatários e pré-requisitos: idade mínima de 17 anos; a língua materna não pode ser o português; devem saber ler e escrever numa língua de alfabeto latino.

>>Ficha de inscrição
Para fazer a inscrição podem ser entregues presencialmente ou enviados, por email, os seguintes documentos: Ficha de inscrição preenchida e assinada; cópia de um documento de identificação; 1 fotografia tipo passe; comprovativo de pagamento. O pagamento pode ser efectuado por transferência bancária para a seguinte conta:
· Nome: ADFLUL
· NIB : 0035 0824 0000 7647 2305 9
· IBAN : PT 50 0035 0824 0000 7647 2305 9
· BIC/SWIFT: CGDIPTPL
· Banco: Caixa Geral de Depósitos
· Morada do Banco: Alameda da Universidade, 1649-004 Lisboa

No acto de inscrição o aluno deverá efectuar o pagamento de pelo menos 50% do valor total da propina. Depois, na primeira semana de aulas deverá ser pago o restante valor. Caso o estudante desista do curso de frequentar o curso em que se inscreveu e, desde que o comunique por escrito até 15 dias antes do início das aulas, será reembolsado de 50% do valor da inscrição. Esgotado esse prazo, o valor mencionado não será reembolsado.
A inscrição termina 15 dias antes do início de cada curso.

Organização: Instituto de Cultura e Língua Portuguesa (ICLP)
Para mais informações: FLUL - ICLP: (00351) 217 816 150; iclp@letras.ulisboa.pt; website

Cursos de Verão    |    FLUL