CFP: Editing Late-Antique and Early Medieval Texts: Problems and Challenges International Workshop

23 novembro 2017 09:00 - 24 novembro 2017 19:00

This workshop aims at fostering and promoting the exchange of ideas on how to edit Late-Antique and Early-Medieval texts. By presenting case-studies, participants will be encouraged to share the editorial problems and methodological challenges that they had to face in order to fulfill their research or critical editions. Attention will be devoted to different aspects of editorial practice and textual criticism.

Data limite para o envio das propostas: 30 de maio de 2017
Notificação de aceitação das propostas: 30 de junho de 2017

Línguas de trabalho: inglês, francês, italiano, espanhol e português

Para mais informações: website

Iniciativa no âmbito da parceria entre a Universidade de Lisboa, Universidade de Salamanca e a Universidade de Milano.