Erasmus+ Studies

bandeira pt

erasmusincomingErasmus+ incoming students application 2017/2018

Learn how to apply for FLUL - the School of Arts and Humanities of the University of Lisbon - under the Erasmus+ programme.

Application for the Erasmus+ programme at the home university

Students who intend to spend an Erasmus+ study period at FLUL - the School of Arts and Humanities of the University of Lisbon - should confirm with their home university whether a bilateral agreement exists between the two Higher Education institutions which would allow an exchange. Following confirmation of the existence of such a partnership, they should apply for the Erasmus+ programme at their home university.

Official nomination by the home university

After the candidates have been selected, the office responsible for the Erasmus+ programme at the home university must officially contact the FLUL International Cooperation Office, at Este endereço de email está protegido contra piratas. Necessita ativar o JavaScript para o visualizar., with the following information on the institution and on each candidate which it intends to send:

• Home university Erasmus+ code (e.g. P LISBOA 109)
  • Field of studies / Bilateral Agreement ISCED code
  • Full name
  • Gender
  • Study period (Academic year / 1st semester / 2nd semester)
  • Level of study (Bachelor / Master / PhD)

The nomination of the selected candidates must be sent by the following deadlines:

Academic year (Ano lectivo): 01st June
1st semester (1.º semestre): 01st June
2nd semester (2.º semestre): 01st November

Cooperação Internacional

internacional@letras.ulisboa.pt

Localização:

Edifício Principal da Faculdade de Letras, Piso 2, junto à Tesouraria

Horário

Atendimento presencial: 2ª, 3ª e 6ª feiras das 10h00 às 12h30 | 5ª feira das 14h30 às 17h30

Nota: marcações para atendimentos individuais fora do horário de atendimento - a marcação deverá ser feita por e-mail, de acordo com o assunto a tratar e com a antecedência mínima de 2 dias úteis. Só são consideradas as marcações após confirmação, por e-mail, do respectivo Núcleo.