ExLing 2019- 10th Tutorial and Research Workshop on Experimental Linguistics

25 setembro 2019 09:00 - 27 setembro 2019 18:00

A Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa vai acolher, nos dias 25, 26 e 27 de Setembro de 2019, o ExLing 2019 - 10th Tutorial and Research Workshop on Experimental Linguistics, organizado pelo Centro de Linguística da Universidade de Lisboa

Data de realização do Congresso
: 25 a 27 de Setembro
Envio de propostas
: até 1 de junho
Notificação de aceitação de propostas: 20 de junho

Call for papers>>

ExLing 2019 is the 10th edition of the Tutorial and Research Workshop on Experimental Linguistics and takes place in Lisbon, Portugal, 25-27 September 2019, under the auspices of Centro de Linguística da Universidade de Lisboa.

ExLing is a unique international event aimed at bringing together professionals applying experimental and computational methods in their study of language and promoting the exchange of ideas on innovative approaches to the study of language.

All experimental disciplines and subjects with reference to the study of language are considered relevant to the conference, including speech production, speech acoustics, speech perception, experimental phonetics, experimental morphology, experimental syntax, experimental semantics, cognitive linguistics, neurolinguistics, psycholinguistics, sociolinguistics, computational linguistics, discourse analysis, textual studies, applied linguistics, and language therapy.

Keynote speakers will outline the state-of-the-art of main areas of experimental linguistics and discuss with participants respective aspects of current research and methodological approaches.
The Workshop will contain a combination of keynote sessions as well as oral and poster sessions along with special sessions and panel discussions.

Submissions of abstracts are invited with reference to experimental linguistics and related research disciplines.

Organização e informações: Centro de Linguística da Universidade de Lisboa, em colaboração com a Universidade de Atenas; info@exlingworkshop.com

Para mais informações, consulte o website.